Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 4 april 2011

Voetwassing

Zie je Hem zitten
op zijn knieën,
de maaltijd onderbroken,
met een kom water
en zijn linnen gordeldoek?
Hij wast het vuil
van overschreden voeten,
droogt ze met zorg
zoals geen ander doet.

Heb ik ooit iemands voeten
zo gewassen
buiten mijn eigen kinderen om?
Hoe vaak nam ik
de vuilheid van de ander
zodat hij zonder vuil
weer verder kon?

Heer, leer mij toch
bij 't zien van vuil
mijn neus niet op te trekken
maar net zo liefdevol als U
mijn armen uit te strekken.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Geschreven n.a.v. een preek over Johannes 13.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten