Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

vrijdag 29 april 2011

Feest tussen hemel en aarde

Toen Jezus naar de Hemel ging
dachten misschien de mensen:
Waarom gaat Jezus van ons weg
nu wij Hem zo graag wensen?

Hij heeft hen toen gezegd Ik ga
daar plaats voor jullie maken,
als Ik hier niet meer ben
zal Ik van daar over je waken

en Hij beloofde ook nog
zoals Ik ben gegaan
zo zal Ik ook weer komen
‘k ben hier niet ver vandaan

en op het Pinksterfeest
dan zal Ik jullie sturen
de Heilige Geest
dat zal niet lang meer duren.

Zo werd de Hemelvaart toch fijn
en horen we in kerken
Hij zal voor altijd bij ons zijn
ook als wij het niet merken.

Coby Poelman-Duisterwinkel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten