Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 16 december 2019

Haar kerstkaart

Elk jaar verscheen haar kaartje,
dit jaar ontbreekt haar groet.
Haar laatste kaarten toonden
een bevend schrijfgemoed.
Ook haar adres werd anders,
werd ze verzorgd, verpleegd?
We zullen spoedig weten
of ze nog kaartjes leest.

Die lieve trouwe dorpsgenoot
die altijd aan ons dacht.
Wat vreemd als ze opeens verstilt
op een decemberdag.
Ze bleef een kerstkaartkennis
tot in haar laatste kracht,
we lieten elkaar weten;
Hij komt, Hij wordt verwacht!

Coby Poelman - Duisterwinkel

6 opmerkingen:

  1. Ontroerend. Ik heb laatst een blog geschreven met de titel Presentje per post. Want dat is wat kaarten en brieven in deze tijd geworden zijn. 1 brief postte ik begin december. Mijn vriendin heeft hem nog steeds niet ontvangen. Daar kan ik dan echt over inzitten. De inhoud ging over de Koning die komt. Belangrijk dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je mooie reactie Anne, ja, ik denk wel eens, er is ook zoveel post dat bezorgd moet worden, er kan natuurlijk eens een kaart blijven zitten ergens in een machine.... ik kreeg ook ooit een kaart in een plastic zakje van post.nl, half open gescheurd, die was ook ergens achter blijven haken, met excuus van post.nl

      Verwijderen