Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

woensdag 12 april 2017

Heb geloof in God

Bid ik het Onze Vader
zoals Christus leerde
met in gedachten
wat Hij zei in Marcus elf,
‘t geloven wordt versterkt
door groot vertrouwen,
de kracht hiervoor
gaat uit van Christus zelf!

Coby Poelman - Duisterwinkel


Gepubliceerd in "Verstillend Licht" (2012)


Bij Marcus 11 : 22 – 26

"20 De volgende ochtend kwamen ze weer langs de vijgenboom. Ze zagen dat hij helemaal was verdroogd. 21 Petrus herinnerde zich wat Jezus de vorige dag gezegd had. Hij zei tegen Jezus: "Kijk Meester, de vijgenboom die U heeft vervloekt, is verdroogd!" 22 Jezus antwoordde: "Heb geloof in God. 23 Luister goed! Ik zeg jullie: als je dan tegen deze berg zou zeggen: 'Kom van de grond en gooi jezelf in de zee!' dan zal dat ook gebeuren. Maar dan moet je in je hart niet twijfelen. Je moet geloven dat wat je zegt ook gebeurt. 24 Daarom zeg Ik jullie: alles waar je om bidt, zal gebeuren als je gelooft dat je het zal krijgen.
25 En als je gaat bidden en je bent nog boos op iemand, vergeef hem dan eerst. Want dan vergeeft je hemelse Vader jou ook. 26 Maar als je niet vergeeft, zal je hemelse Vader jou ook niet vergeven."

6 opmerkingen:

  1. Vertrouwen is nodig, het geeft kracht.
    Zo ook jouw gedicht Coby.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kort en krachtig gedicht. Vertrouwen vraagt om overgave. Gelukkig zijn we daarin veilig in Gods hand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Anne voor deze mooie woorden. Ik had dit gedicht al heel lang geleden geschreven en omdat ik nu van al mijn gedichten fotogedichten aan het maken ben kwam het weer te voorschijn. Het is mooi om te ervaren dat het na zoveel tijd nog zo aanspreekt.

      Verwijderen