Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

dinsdag 21 mei 2019

De positieve kant

In het midden van de pijn
klinkt een positief advies,
probeer toch wat te wandelen
of stukjes op de fiets.

Het brengt me weer naar buiten,
leidt af van negatief,
geeft andere gedachten,
opent weer perspectief.

De stilte rond de middag
stemt vredig en bedaart,
ik zie de grapjes in de tuin,
Gods paradijs op aard.

Veelkleurig kijkt het groen me aan;
heb je nu oog voor ons?
De positieve kant van pijn,
er wortelt iets gezonds.

Coby Poelman - Duisterwinkel

2 opmerkingen:

  1. Het is er nog, de natuur troost.

    Mooie bemoediging dit gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Hilly, soms moet je zelf iets aan den lijve ondervinden om je te verplaatsen in de mens die pijn heeft. Gelukkig gaat het elke dag beter. Beweging bevordert herstel van Ischias, vandaar.

      Verwijderen