Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 29 oktober 2018

Ja Heer, ik wil!

Ik wil aan U mijn liefde geven
omdat ik zo veel van U houd.
Uw Woord heeft mij hiertoe gedreven,
daarin beloofde U ons trouw.
‘k Verheug me op Uw komst en juich,
zing voor U en getuig.

O Heer, hoe vurig is mijn liefde,
‘k verlang naar U als bruid, ik smacht,
heel vaak al heb ik uitgekeken
en tevergeefs op U gewacht,
de wolken dikwijls nagestaard,
nog kwam U niet op aard.

Ik heb gehuild, gesmeekt, geroepen,
de sterrenhemel afgezocht,
wanneer toch zal ik U ontmoeten?
Uw voeten kussen als dat mocht,
verwarm mij met uw liefdesgloed,
mijn hart, o Heer, het bloedt.

Vlammen verteren mij, o, sus me,
geurolie kocht ik voor Uw haar,
Beminde, kom mijn hartstocht blussen,
hoor ik U komen, is het waar?
Wanneer ik roep: “Ja Heer, ik wil,”
wordt alles in mij stil.

Coby Poelman - Duisterwinkel

Geïnspireerd door het boek Hooglied.


Gepubliceerd in: "Geloofsvreugde" (2013)


Te zingen op de melodie van Gezang 430 uit het Liedboek voor de kerken.

2 opmerkingen: