Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

vrijdag 22 april 2016

Nieuw Bondslied



Regelmatig kom ik op vrouwenverenigingen om een lezing met voordrachten te houden.
Daar hoor ik wel eens de verzuchting dat het Bondslied iets gedateerd begint te raken.
Daarom heb ik geprobeerd iets nieuws te schrijven. Misschien een aangename afwisseling op het vertrouwde Bondslied?

Lied van christenvrouwen

Laat ons als christenvrouwen
met een bewogen hart
voor Hem ons openvouwen
die ons van ver omarmt.
Moge Hij ons versterken
om Zijn Woord te verstaan
dat men aan ons mag merken
Wie steeds met ons wil gaan.

Het hart dat klopt door Christus
staat open voor wat komt,
wil twijfelaars oprichten,
helpt helen elke wond.
Hij opent in de mensen
wat nog niet werd herkend,
talenten diep van binnen
heeft Hij voor ons bestemd.

Hij vouwt ons verder open
en biedt ons perspectief,
wij mogen op Hem hopen
die Zich in ons verdiept,
Hij roept ons in zijn vrijheid
die Hij heeft uitgespreid,
laat ons op eigen wijze
Hem dan zijn toegewijd.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Op de melodie van Gezang 20



De foto is genomen in een winkel in Leer. Ik vond het zo'n gezellig tafereel;)







2 opmerkingen: