Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

donderdag 2 juli 2015

De dominee

Ze preekte over Abraham,
toonde ons zijn houding,
reactie op
wat God beloofde,
zijn tegenwerpingen,
hij was al oud.

We zagen Abraham
in haar bespiegeling,
hoe moeilijk hij ’t geloofde.

Gods trouw verbond ons
door de eeuwen heen.

De Vader spreekt door deze dochter,
toonbeeld van Zijn belofte.


Coby Poelman - Duisterwinkel

Bij Genesis 17 : 15 - 22

Gepubliceerd in "Velden vol melodieën" (Uitgegeven in mei 2016 bij Friese Pers Boekerij / Noordboek)

4 opmerkingen:

  1. Mooi!

    Mag ik het gedicht dat je in een commentaar schreef op mijn blog plaatsen met jou naam erbij? Ik weet nog niet of ik het doe maar mag het?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Ariëlla, je mag mijn gedicht wel plaatsen hoor!

    Hartelijke groet van Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Raak. Kernachtig.

    http://thuisblijvenvakantie.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen