Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

zondag 25 september 2011

He, meneer Clown


ik liep u al te zoeken,
zit u hier in het donker van het licht?
Er lopen zwarte strepen door uw ogen
en in uw groene zakdoek zit iets wits.

Ik zag wel dat het tranenspel niet nep was
ik huil ook als ik echt geraakt word door muziek
maar ik word altijd blij van iets bijzonders
dat een soort licht geeft in de dynamiek.

Kon u maar ruilen
met die lege flessen
dan was u leeg,
de flessen vol verdriet.

Weet u wat, meneer Clown
met uw zacht mensgezicht,
als u mij de toon aangeeft
zing ik u naar het Licht.

Coby Poelman-Duisterwinkel.

Geschreven bij een schilderij van de kunstenaar Torcqué uit Litouwen voor zijn boek Eco del silencio/Echo van de stilte/Tylos aidas

Dit gedicht is te beluisteren op www.audiogedichten.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten