Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 2 maart 2020

Gebed om moed

Heer,
geef mij moed
om in vrijmoedigheid
te zeggen dat ik van U houd
ook als dat niet in liefde
door de ander wordt ontvangen.
Geef mij de onbevangenheid
om te getuigen van Uw kracht
die in mij leeft
als ik ontmoedigd wordt.

Moedig mij aan
om over U te schrijven
en richt mij op
als ik mismoedig ben.

Help mij
om te bemoedigen
wie moedeloos geworden zijn
of door teleurstelling de moed opgaven.
Behoed mij echter voor de overmoed.

Heer,
zo met U,
gesterkt door Uw nabijheid
durf ik het aan
om in een wereld vol beproeving
blijmoedig en ontvankelijk
Uw weg te gaan.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Bij 1 Johannes 5 : 14


Gepubliceerd in: "Verrassend uitzicht" (2013)

2 opmerkingen: