Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 15 juli 2019

Gods aarde juicht


Gods aarde juicht
in de geplante boomgaard,
zij fluit een lied vol luister naar
het zachte fietsgeluid.
Zij voelt het zaad ontkiemen
in de bloementuinen
en glimlacht naar de
zwerfvuilprikkers in de duinen,
de schoongehouden sloten,
zij bekoren haar
zodat ze zingt uit vreugde,
feestviert in de morgendauw:
Hier houd ik van,
dit is tot stand gekomen
door een goede Geest van trouw.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Opgenomen in het jubileumboek van Torcqué: "Eco del silencio/Echo van de stilte/Tylos aidas". (Zie voor meer informatie https://cobypoelman.blogspot.com en dan in de rechter kolom Torcqué aanklikken)


2 opmerkingen:

  1. Hoe mooi Coby en bijzonder dat het is opgenomen in een boek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Hilly. Het is al weer een tijdje geleden dat zijn boek verscheen maar soms zet ik gedichten opnieuw op mijn blog. Het was destijds een mooie opdracht om gedichten te schrijven bij zijn kunstwerken.Zo nu en dan blader ik nog weer eens in dat mooie boek vol kunstwerken en gedichten.

      Verwijderen