Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 11 juni 2018

In Gods stilte


Heer, de stilte suist nog na,
U was er met Uw zachte stem
na alle drukte en lawaai
waarin ik was verzeild.
Toen U mij zag vernam ook ik
dat U aanwezig was.
U tilde mij uit alles wat mij bond,
U nam mij mee Uw stilte in
die zo behaaglijk voelde
dat ik wel altijd daar zou willen zijn.
In Uw aanwezigheid lijkt alles zoveel anders
alsof Uw arm mij zachtjes begeleidt.
Uw Geest beroert mijn denken, mijn gedachten,
ze leiden mij naar stille innigheid.
Zo in Uw veiligheid voel ik mij diep geborgen,
het is als een oase na een woeste zee.
Alleen al door me in Uw arm te wanen
geef ik U al mijn zorgen mee.
U zingt met al Uw zuiverheid
mij naar een heilige hoogte,
daar juicht mijn hart in eerbiedwaardigheid
omdat U Heer mijn leven leidt.
Geprezen zij Uw naam
die mij zo vrij laat gaan.

Coby Poelman - Duisterwinkel

4 opmerkingen: