Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

zaterdag 8 augustus 2015

Een rijke schat

Ik trof een onbekende vrouw,
zij las mijn meisjesnaam,
vroeg naar mijn moeder
die zij nooit zou vergeten,
ze schreef een lied ooit
in haar poesiealbum,
ik wilde weten welk.

Toen zij de woorden doorgaf
voor de telefoon
werd ik ten diepst geroerd,
alsof een stem van boven
mij trof door deze vrouw.
“Een rijke schat van wijsheid
schonk God ons in zijn woord…”

Na een gemis van jaren
bemoedigde mij hier
in een bijzondere ontmoeting
een boodschap van de Heer.

Coby Poelman-Duisterwinkel

Uit: "Geloofsvreugde" (2013)

Gezang 326 : 1 uit het Liedboek van de kerken

Een rijke schat van wijsheid
schonk God ons in zijn woord.
Hebt moed, gij die op reis zijt,
want daarmee kunt gij voort.
Gods woord is ons een licht,
en elk die in vertrouwen
daarnaar zijn leven richt,
die zal erin aanschouwen
des Heren aangezicht.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten