Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

zaterdag 16 november 2013

Troost

Toen niemand het meer had verwacht
beloofde de Heer hem nageslacht.
Vervuld van eerbiedwaardig overleg
bracht Abraham Hem naar de weg.

Daar sprak Hij over Sodom:
“Wat tref Ik aan als Ik daar kom.”
Abraham die Hem begrepen had
begon te smeken en hij bad;
“Heer, omwille van die 50, 40, 30, 20, 10…”

De Heer had zijn bewogenheid gezien.
“Ik zal de hele stad vergeven
als daar nog 10 rechtvaardigen leven.”

Hoeveel ouders herkennen dit smeken,
nauwelijks van Zijn zijde geweken
met de bewogenheid van Abraham
die voor zijn neef Lot opkwam
vragen ze Hem telkens weer:
“Heer, omwille van…”

Nog altijd vergeeft de Heer.


Coby Poelman-Duisterwinkel



Bij Genesis 18


Uit: "Granaatjes met een gouden slot"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten