Zoekt u Christelijke gedichten voor kerkblad, liturgie, bijbelstudie, vieringen of een gedicht bij een Bijbelgedeelte? De gedichten die u hier aantreft mag u ongewijzigd met vermelding van naam en bron vrij gebruiken. Zoekt u een digitale verjaardagskaart, beterschapskaart, condoleancekaart of doopkaart met een gedicht? Ook die kunt u hier vinden. Voor vragen of het verzorgen van een lezing met voordrachten of een workshop kunt u contact opnemen via cobytjeert@live.nl Inmiddels is er ook een volledig programma voor Kerst en Pasen. Mijn boeken zijn via mijn mailadres verkrijgbaar en te leen in de bibliotheek. Er is nog een interview te beluisteren van enkele jaren geleden , https://soundcloud.com/user-671424345/interview-coby-poelman-duisterwinkel-10-07-2017

maandag 2 december 2019

Vergissing?




Ik schonk twee kopjes koffie in
maar ik was alleen,
toen kondigde Ik ben zich aan
en zijn we in gesprek gegaan.
Hij schenkt mij dagelijks levenszin,
nooit schonk ik koffie voor Hem in.


Toen dacht ik aan Maria,
aan wat Hij tegen Martha zei,
zo dicht was Hij vandaag bij mij.
Voelde Hij mijn verlangen?
Hoorde Hij Zijn gezangen?
Zag Hij hoe ik Hem verwacht?
Wat was het dat Hem bracht?

Als ik mij niet zo had vergist
had ik dan Zijn komst gemist?
In alle drukte van Advent
heeft Hij zich zelf tot mij gewend.

Coby Poelman - Duisterwinkel

4 opmerkingen:

  1. Zo mooi Coby, Hij heeft Zich Zelf tot mij gewend..
    Daar zijn haast geen woorden voor, maar geeft zo'n diepe vreugde en vrede in je hart!
    Bedankt voor hoe je het onder woorden hebt gebracht!
    Van een meelezer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een verrassende reactie! Ik ben er blij mee. Dankjewel! Fijn dat je mee leest!

      Verwijderen
  2. Kostbaar, deze momenten met God. Ik noemde vroeger mijn stille tijd 'koffie drinken met God' want ik las de Bijbel rond mijn kopje koffie. Het gaf een vertrouwd gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen